Blog
Blog

My Blog

Ik hou ervan om met andere te sparren over het marketing en e-commerce vak, kennis en ervaringen te delen. Daarom schrijf ik sinds 2014 blogs over mijn ervaringen, visie en kennis.

Van BIG data naar mixed data

Big data is een hype. Maar gelukkig veel meer dan dat. Het is een zeer krachtig hulpmiddel voor je marketingstrategie. Maar bijt je niet stuk op ‘too big’ en data alleen. Denk groot, begin klein en blijf dromen! Een nieuw fenomeen zorgt vaak eerst even voor een w...

Continue reading

Nieuwe ambities voor je laatste maanden

Het MAXIMALE uit jezelf en je organisatie halen. Dat klinkt in onze Nederlandse cultuur al snel wat ‘streberig’. Toch kan ik het iedereen adviseren! Ook in het marketingvak kunnen er vaak nog wel een paar schepjes bij. Want ‘goed’ is niet goed genoeg! Denk daar eens a...

Continue reading

Laat merkbeleving excelleren en Be there!

Nu producten steeds meer inwisselbare commodities worden, is merkbeleving steeds crucialer om de gevoelige snaar van klanten te raken. Daarvoor moet je excelleren in merkbeleving. Hoe? Be there! Dit betekent meer dan ‘alleen’ toegankelijk zijn waar (potentiële) ...

Continue reading

Durf jij op functioneringsgesprek bij je klant?

We weten het allemaal: stel de klant centraal. En toch gebeurt dat in de praktijk vaak niet! Of alleen ‘voor de vorm’, om ingrediënten te verzamelen voor een flitsende nieuwe marketingcampagne. Maar dat is niet wat je klant wilt. Hoe dring je door tot zijn ware behoeften...

Continue reading