Blog
Blog

My Blog

Ik hou ervan om met andere te sparren over het marketing en e-commerce vak, kennis en ervaringen te delen. Daarom schrijf ik sinds 2014 blogs over mijn ervaringen, visie en kennis.

Geef SEA meer structuur én rendement

Search engine advertising (SEA) is altijd ongoing. Zeker als er meerdere bedrijfscampagnes lopen, kun je altijd bezig blijven. Hoe structureer je dat en creëer je prioriteiten in je planning? En hoe komt het rendement op korte én lange termijn in balans? Veel bedrijven doen h...

Continue reading

Scoor gericht met je merknaam

Werken aan je merknaam loont. Dat ‘weten we’. Hoe belangrijk het echt is, weet je pas als je campagneactiviteiten onderzoekt. Dat levert waardevolle inzichten op. Ik geef u graag een kijkje in mijn eigen keuken. Waar tussen veel online activiteiten onder andere de voetbal...

Continue reading

Dataverzameling vereist nieuwe ontdekkingsreizigers

Marketeers zijn bij bedrijven de vertegenwoordigers van de klant. Maar op één punt liggen klant en marketeer momenteel ver uit elkaar: dataverzameling. Om klanten optimaal te bedienen, verzamelen bedrijven – zeker online – steeds meer data over de behoeften van hun doel...

Continue reading

Online scoren met psychologische verleidingstrucs

Marketing is de kunst van het verleiden. Oeroude basisprincipes kunnen daarvoor uitstekend worden benut in de online omgeving. Met als extra voordeel: de vele meetmogelijkheden. Daardoor weet je snel wat werkt en wat nog aanpassingen nodig heeft. In 1984 presenteerde...

Continue reading