Blog
Blog

My Blog

Ik hou ervan om met andere te sparren over het marketing en e-commerce vak, kennis en ervaringen te delen. Daarom schrijf ik sinds 2014 blogs over mijn ervaringen, visie en kennis.

Scoor gericht met je merknaam

Werken aan je merknaam loont. Dat ‘weten we’. Hoe belangrijk het echt is, weet je pas als je campagneactiviteiten onderzoekt. Dat levert waardevolle inzichten op. Ik geef u graag een kijkje in mijn eigen keuken. Waar tussen veel online activiteiten onder andere de voetbal...

Continue reading

Dataverzameling vereist nieuwe ontdekkingsreizigers

Marketeers zijn bij bedrijven de vertegenwoordigers van de klant. Maar op één punt liggen klant en marketeer momenteel ver uit elkaar: dataverzameling. Om klanten optimaal te bedienen, verzamelen bedrijven – zeker online – steeds meer data over de behoeften van hun doel...

Continue reading

Online scoren met psychologische verleidingstrucs

Marketing is de kunst van het verleiden. Oeroude basisprincipes kunnen daarvoor uitstekend worden benut in de online omgeving. Met als extra voordeel: de vele meetmogelijkheden. Daardoor weet je snel wat werkt en wat nog aanpassingen nodig heeft. In 1984 presenteerde...

Continue reading

Van BIG data naar mixed data

Big data is een hype. Maar gelukkig veel meer dan dat. Het is een zeer krachtig hulpmiddel voor je marketingstrategie. Maar bijt je niet stuk op ‘too big’ en data alleen. Denk groot, begin klein en blijf dromen! Een nieuw fenomeen zorgt vaak eerst even voor een w...

Continue reading